wtorek, 8 czerwca 2010

Cukrzyca ciążowa

Udostępnij

Dzisiaj pokrótce poruszę ten temat. W ostatnim czasie dostałam parę @ od wystraszonych przyszłych mam, jak i w rozmowie bezpośredniej z pacjentkami padało "jestem w ciąży i mam cukrzycę - co teraz będzie? Co z dzieckiem?.."

Cukrzyca ciężarnych dotyczy wyłącznie przyszłych mam i zanika po porodzie :) Przez całą ciążę będziesz pod opieką ginekologa oraz diabetologa,który będzie monitorował twoją cukrzycę.

Często nie jest konieczne przyjmowanie leków, wystarcza odpowiednia dieta: 6–8 posiłków w ciągu dnia - niewielkie porcje.
Zainteresuj się nabiałem, rybami, chudym mięsem, warzywami. Obowiązkowo należy ograniczyć cukier oraz węglowodany proste ( to one są odpowiedzialne za gwałtowny wzrost poziomu glukozy we krwi). W miejsce słodkich napojów oraz soków - woda. Dokładną dietę zaleci ci opiekujący się tobą diabetolog. Jeśli dieta nie pomaga, lekarz może zalecić ci podawanie insuliny.

Nie powinnaś bagatelizować cukrzycy w ciąży i zaleceń lekarzy. Na skutek nieleczonej (lub źle leczonej) cukrzycy ciężarnych często rodzą się dzieci bardzo duże, co oznacza trudności przy porodzie i konieczność cięcia cesarskiego.

.

.
Wózki dziecięce

2 komentarze:

Katarzyna Przepiórka pisze...

Ciekawy post, na pewno uspokoił wiele przyszłych mam :) Cukrzyca ciążowa mija po porodzie, ale warto zachować czujność, bo zwiększa ona ryzyko zachorowania na "zwykłą" cukrzycę w przyszłości. Dobrze więc sprawdzać sobie co jakiś czas poziom cukru we krwi (można to zrobić nawet samemu, jeśli mamy w domu glukometr). Pozdrawiam :)

Anonimowy pisze...

dziękuję za artykuł - przedwczoraj właśnie lekarz "bezpłciowo" powiedział mi ,że mam cukrzycę i zostawił mnie samą z tym problemem nic tłumacząc. Dzieki że trafiłam na Twojego bloga - uspokoił mnie bardzo i dał cenne wskazówki na przyszłość.
Pozdrawiam
Monika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...